donderdag 16 december 2010

Cookies en dagreport.

Ik heb eindelijk al mn verslagen af. Straks even printen en dan kan ik het morgen inleveren.
Vrijdag is voor mij echt hell-day. Dan zit ik van half 10 tot 6 uur op school. Eindigend met 2 uur Marketing. In een klas waar echt niemand meer enige concentratie heeft. Zucht.

Ik wilde jullie nog even wat koekjes laten zien van een tijdje geleden;



Deze koekjes (behalve de chocolate chips) zijn de 'No fail sugar cookies' van Peggy P.
Ik heb hier het recept voor jullie met nederlandse maten;

200 gr suiker (of 150 gr suiker en 50 gr vanillesuiker)
200 gr boter 
400 gr bloem (niet zelfrijzend !)
1 ei
evt zout



Beginnen met de boter en suiker te mixen en daarna het ei en de bloem erbij doen. Het is handig het deeg in folie te doen en een uurtje in de koelkast te zetten, dan is het makkelijker uit te steken. Ik kan persoonlijk nooit wachten, maar dat is ook wel te zien aan sommige koekjes. Daarna kun je ze uitrollen tot zo'n 5mm en dan kun je er vormpjes uit steken.


Op het plaatje zie je dat ik er gekleurde marsepein en spikkels op gedaan heb.
Eet smakelijk! :D


Ik vind bakken erg leuk, maar door school doe ik het de laatste tijd echt veel te weinig. Ik hoop dat ik vrijdag avond of zaterdag ochtend nog wat lekkers kan bakken voor mn vriend komt :)

1 opmerking: