maandag 13 december 2010

Alvast Studeren

Ik zal jullie nog een beetje over mezelf vertellen, ik doe momenteel de opleiding Interactieve Media aan de HvA.
Ondanks dat ik deze opleiding in het begin echt totaal verkeerd ingeschat had, vind ik het een erg leuke opleiding. De opleiding houd zich dus vooral bezig met het interactieve deel van media, veel op de computer dus, en ik had verwacht dat er we ook bvb posters, flyers etc zouden gaan ontwerpen.
Gelukkig kan ik met deze opleiding ook gewoon bij een reclamebureau terecht dus ik vind het niet nodig om van school te veranderen, aangezien ik de vakken wel heel leuk vind.





Ook doe ik nog wiskunde op havo niveau. Ik ben namelijk gezakt voor mijn havo vorig jaar.
Aangezien de rest van mijn cijfers best goed waren zag ik het niet zitten weer heel 5 havo opnieuw te doen. Ik koos er dus voor om, in eerste instantie meer, wiskunde te volgen aan de VAVO, aan het ROC van Amsterdam. Hier hoorde ik van het traject Alvast Studeren. Ik had nog 2 dagen de tijd om een sollicitatiebrief in te leveren en dan zou ik horen of ik op gesprek mocht komen.

Gelukkig waren de mensen waarmee ik het gesprek voerde erg enthousiast over mij, omdat mn cijfers heel mooi waren en ik erg gedreven was aan mijn hbo opleiding te beginnen. Er werden nog een paar dingen uitgelegd, ik zou geen studenten OV krijgen, geen studiefinanciering, eigenlijk niets wat een normale student wel krijgt. Ik moet mezelf een beetje zien als een 'Cursist' aan de HvA, ookal volg ik wel het volledige programma.

Ik zit inmiddels al in het tweede blok van mijn opleiding en het gaat heel goed. Ik heb hele mooie cijfers, behalve voor het vak kunstgeschiedenis, maar dat is dan ook nooit echt mijn ding geweest.

Iedere maandagavond heb ik van kwart voor 7 tot 10 uur wiskunde. Ik ben de jongste in mijn klas, maar er zijn ook een paar leerlingen van 18/19.

Vanavond ga ik waarschijnlijk niet, want tegen het koude weer, sneeuwval en regen is de NS nog steeds niet echt opgewassen..

Wil je meer weten over Alvast Studeren?
http://www.hva.nl/decanen/vo-alvast_studeren.htm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten